Otázky a odpovědi (FAQ)

FAQ pro parkování v zónách placeného stání : 

 

  • Chci změnit/vymazat údaje o platební kartě.

V aplikaci klikněte na tlačítko Nastavení (v pravém horním rohu), kde můžete údaje libovolně spravovat.

  • Chci změnit/vymazat údaje o registrační značce vozidla.

V aplikaci klikněte na tlačítko Nastavení (v pravém horním rohu), kde můžete údaje libovolně spravovat.

  • Mám zadané údaje v aplikaci, ale platba neproběhla.

Důvodů může být více:

  • zůstatek na účtu není dostatečný pro uskutečnění platby
  • zadali jste špatné bezpečnostní heslo
  • vaše platební karta nemá povoleny MOTO transakce (nastavení v elektronickém bankovnictví)
  • vaše platební karta nemá povoleny internetové transakce (nastavení v elektronickém bankovnictví)
  • exspirace vaší platební/CCS karty
  • Aplikace mi neumožňuje uložit údaje RZ vozidla, nebo platební karty.

Zkontrolujte, zda Vámi používaný prohlížeč (Explorer, Opera, Chrome) nemá zapnutý ANONYMNÍ/ INKOGNITO režim. V případě operačního systému iOS a prohlížeče Safari se tento režim nazývá PRIVACY. Pokud je zařízení v tomto režimu, neumožňuje uložení jakýchkoli informací.

  • Zapomněl jsem moje bezpečnostní heslo.

V tomto případě je potřeba znovu zadat platební kartu do aplikace a nastavit si nové heslo. Změnu proveďte v záložce Nastavení / Settings.

  • Aplikace je v angličtině.

Jazyk aplikace se automaticky nastaví dle jazyka vašeho prohlížeče. V pravém horním rohu naleznete tlačítko na změnu jazyka. Aplikace si změnu pamatuje a příště již nebude změna potřebná.

  • Nedostal jsem doklad o zaplacení.

Doklad o zaplacení je obratem po potvrzení platby zasílán na email, který máte zadaný v aplikaci. Zkontrolujte, zda vámi zadaný email je správný a neobsahuje případné překlepy. Zkontrolujte i složku Nevyžádané pošty ve vaši emailové schránce. Mohlo se stát, že email byl označený za spam. V případě potřeby kontaktujte naši infolinku info@mpla.cz

  • Nemám za oknem auta parkovací lístek. Nedostanu pokutu od městské policie?

Určitě ne, v případě řádně uhrazené parkovací relace (správná RZ, číslo úseku, doba parkování) pokutu nedostanete. Systém Virtuální parkovací hodiny je propojený s centrálním systémem, který informuje městskou policii o platnosti parkovacích oprávnění.

  • Chci si stáhnout aplikaci Virtuální parkovací hodiny.

Aplikaci pro systémy Android najdete zde. Pro IOS aplikace zatím není k dispozici.

  • Nechci si stahovat žádnou aplikaci, ale chci mít Virtuální parkovací hodiny vždy po ruce.

V tomto případě využijte možnost vytvoření odkazu webové stránky mpla.cz, přímo na plochu vašeho zařízení. Zadejte si do prohlížeče adresu mpla.cz a v pravém horním rohu klikněte na záložku Nastavení prohlížeče (většinou symbol trojtečky, nebo tří čárek) a vyberte možnost – Přidat na plochu/Add to desktop. Stejným způsobem můžete postupovat v případě zařízení s operačním systémem Android i iOS.

  • Mám e-card (virtuální platební kartu), můžu ji využít k platbě parkovného přes aplikaci MPLA ?

Virtuální platební karty nemají povolené MOTO transakce. Z tohoto důvodu je nelze k platbě parkovného použít.

  • Nastavení upozorňování

Pro správné fungování funkce Upozorňování na blížící se konec parkování je potřeba požívat webový prohlížeč, který podporuje notifikace – tedy Android/Chrome, Windows/Chrome. Operační systém iOS notifikace zatím nepodporuje.