Otázky a odpovědi (FAQ)

  • Změny uložení platebních a CCS karet k 11.9.2017

Od 11.září 2017 dochází k přechodu aplikace na novou technickou platformu. Pokud již aplikaci využíváte, prosím uložte si údaje platebních karet do nového rozhraní.

Následně dojde ke spárování karet na bankovních serverech (Global Payments/Česká spořitelna). Za spárování nehradíte žádnou částku! Možná se Vám zobrazí 1,-Kč, ale nemusíte mít obavu, nebude Vám stržena z účtu.

Nově si můžete kartu pojmenovat (např. firemní, osobní, apod.), a také nemusíte zadávat heslo, pokud chcete platby provádět rychleji.

Po spárování dojde k uložení těchto údajů a při další platbě pouze zvolíte příslušnou kartu a je hotovo!

Nově v aplikaci naleznete komunitní funkci

Tato funkce Vám umožní sdílet informaci, zda bylo v dané parkovací zóně dostatek míst či ne s ostatními řidiči.

Informace od Vás nám umožní nasbírat potřebná data pro funkci Informace o obsazenosti, která by měla být v provozu do konce tohoto roku.

  • Jak mají postupovat noví uživatelé

Zadejte mpla.cz do internetového prohlížeče (mobilní aplikace pro Android zde).

Zvolte typ parkování.

Zvolte příslušný úsek nebo parkoviště.

Nastavte RZ vozidla (vozidel).

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a údaje platební nebo CCS karty (karet).

Následně dojde ke spárování karet a k uložení Vámi uvedených údajů.

Pokud Vaše zařízení (platforma) podporuje doručování zpráv, lze si nastavit upozornění na blížící se konec parkování.

  • Videomanuály

Video návod s ukázkou registrace platební karty a platby na ulici zde:

Video návod s ukázkou platby za závorou s již registrovanou platební kartou zde:

  • Chci změnit/vymazat údaje o platební kartě.

V aplikaci klikněte na tlačítko Nastavení (v pravém horním rohu), kde můžete údaje libovolně spravovat.

  • Chci změnit/vymazat údaje o registrační značce vozidla.

V aplikaci klikněte na tlačítko Nastavení (v pravém horním rohu), kde můžete údaje libovolně spravovat.

  • Mám zadané údaje v aplikaci, ale platba neproběhla.

Důvodů může být více:

  • zůstatek na účtu není dostatečný pro uskutečnění platby
  • zadali jste špatné bezpečnostní heslo
  • vaše platební karta nemá povoleny internetové transakce (nastavení v elektronickém bankovnictví)
  • expirace vaší platební/CCS karty
  • Zapomněl jsem moje bezpečnostní heslo.

V tomto případě je potřeba znovu zadat platební kartu do aplikace a nastavit si nové heslo. Změnu proveďte v záložce Nastavení / Settings.

  • Aplikace je v angličtině.

Jazyk aplikace se automaticky nastaví dle jazyka vašeho prohlížeče. V pravém horním rohu naleznete tlačítko na změnu jazyka. Aplikace si změnu pamatuje a příště již nebude změna potřebná.

  • Nedostal jsem doklad o zaplacení.

Doklad o zaplacení je obratem po potvrzení platby zasílán na email, který máte zadaný v aplikaci. Zkontrolujte, zda vámi zadaný email je správný a neobsahuje případné překlepy. Zkontrolujte i složku Nevyžádané pošty ve vaši emailové schránce. Mohlo se stát, že email byl označený za spam. V případě potřeby kontaktujte naši infolinku info@mpla.cz

  • Nemám za oknem auta parkovací lístek. Nedostanu pokutu od městské policie?

Určitě ne, v případě řádně uhrazené parkovací relace (správná RZ, číslo úseku, doba parkování) pokutu nedostanete. Systém Virtuální parkovací hodiny je propojený s centrálním systémem, který informuje městskou policii o platnosti parkovacích oprávnění.

  • Nechci si stahovat žádnou aplikaci, ale chci mít Virtuální parkovací hodiny vždy po ruce.

V tomto případě využijte možnost vytvoření odkazu webové stránky mpla.cz, přímo na plochu vašeho zařízení. Zadejte si do prohlížeče adresu mpla.cz a v pravém horním rohu klikněte na záložku Nastavení prohlížeče (většinou symbol trojtečky, nebo tří čárek) a vyberte možnost – Přidat na plochu/Add to desktop. Stejným způsobem můžete postupovat v případě zařízení s operačním systémem Android i iOS.

  • Mám e-card (virtuální platební kartu), můžu ji využít k platbě parkovného přes aplikaci MPLA ?

Virtuální platební karty nemají povolené internetové transakce. Z tohoto důvodu je nelze k platbě parkovného použít.

  • Nastavení upozorňování

Pro správné fungování funkce Upozorňování na blížící se konec parkování je potřeba požívat webový prohlížeč, který podporuje notifikace – tedy Android/Chrome, Windows/Chrome. Operační systém iOS notifikace zatím nepodporuje.

  • Nefunkční prodlužování parkovací relace

Parkování v zónách placeného stání je omezeno na určitý maximální čas. Záleží na typu zóny, ve které parkujete. (např. max. doba stání v modré zóně jsou 3 hodiny).  Po vyčerpání této doby Vám systém neumožní provést další platbu a parkování prodloužit.